Türkçe WordPress Teması – Mor Converse

Türkçe WordPress Teması - Mor Converseİlk WordPress Tema denemem. Mor Converse.. Daha önce sayısız defa temaların resimlerini değiştirerek kullandım kendi temalarımı ve diğer WordPress kullanan arkadaşlarımın kullandıkları temaları. Ama yaklaşık 3 gün önce “bir temayı sıfırdan nasıl yaparım?, Yani Photoshop’un karşısına geçip kafama göre çizip boyadıktan sonra o tasarımı nasıl temaya dönüştürürüm?, Bildiğim css tekniklerini o temaya nasıl uygularım?” diye oturdum gecenin bi’vakti bilgisayarın karşısına. Hal öyle olup insan şartlı olunca, ilham perileri gittikleri lavabodan (!) hiç dönmüyorlar… Ben de aklıma ilk gelecek şeyler üzerinde çalışmayı deneyeyim dedim. Şansıma Converse Ayakkabı çıktı..

Bugüne kadar hiç converse ayakkabım olmadı. Ha onun -zamane- muadili Saidasları çok giydim, giymedim değil ama “adıyla sanıyla, cıvıl cıvıl renkleriyle” hiç Converse’ye para vermek gelmedi içimden.. Hazır herhangi bir şey için tema yapayım derken “Converse” güzel bir başlangıç olur dedim. İyi ama renk te önemli!. Converse’nin (bu arada kafam karıştı, özel isimlerde gelecek ekleri ayırırken okunuşa göre mi ayırıyorduk yazılışa göre mi? Neyse…) binlerce çeşit modeli var piyasada. Hangisi olacak?. Denemediğim, kullanmadığım bir eşyayı sevdiğim renklerle bağdaştırmak istemedim. O yüzden piyasada gördüğüm Converse giyen kişilerin en çok kullandığı rengi, Mor’u seçtim.. Şimdi “o renk bordo/eflatun” demeyin. Mor işte.. (Konumuz dışı olsa da zamanında yine piyasada en çok lafı edilen renk “mor” diye gidip saf gibi allaboutpurple diye bi’domain aldım.) Her neyse hiç aklımda olmayan bir obje ve renk bulmuş oldum. “Mor Converse” böyle başladı.

Tamam çok ahım şahım bir tasarım ve tema olmadı belki ama her şeyin bir ilki var değil mi?. Her neyse efenim. Orasını bızıkla, burasını bızıkla dün bitti nihayetinde. Hemen ardından temayı CSS ve XHTML geçerli hale getirdim, bir önceki yazımda okuduğunuz üzere farklı tarayıcılarda test edebildiğim kadar denedim ve bugün Türkçe‘ye çevirdim.. “Neden tam tersi olmadı?” diyeceksiniz. Şimdi efenim benim derdim bi temayı doğru dürüst yapıp WordPress.org‘un tema dizinine ekletebilmek. Yani neden olmasın, ne kadar saçma temalar görüyorum dizinde yer alan. Benim neyim eksik? Benim yaptığım temanın nesi eksik?… E hal böyle olunca ister istemez kınını da kılıcını da evrensel yapmak -ki biz nasıl başka temaları alıp kafamıza göre uyarlarken “head” gördüğümüz yerin sayfa başı olduğunu anlıyoruz, dünyaya açılacak (?!?) bir iş yaptığımızda da adamların anlayacağı dilde yazmamız lazım- gerekiyor. Neyse tekrar.. Öyle böyle yaptım, ettim, denedim, beğendim hatta baka baka sıkıldım!!. Sizin de denemenizi, yorum yapmanızı, beğenirseniz kullanmanızı isterim. Şimdi ne numaraları var bu temanın? Ama ondan önce WordPress 2.3.1 sürümü için hazırladığımı ve onda denediğimi bilmenizi isterim…

Öncelikle benim de çok hoşuma giden fixed width’i (sabit genişlik) var efenim (950px). Yani benim gibi pencere küçükken yazıların iç içe girdiği “fluid width” (akışkan genişlik) yok..

Sonracığıma aynı yazıdan 2 tane olmasın (hem yazının kendisi, hem arşivde yine kendisi) diye ana sayfada tam görünen bir yazı; kategorilerde, arşivlerde 1 paragraflık özet olarak görünüyor. SEO cular ne demek istediğimi anlamıştır.

Sonracığıma yorumlarda “prototype” java kütüphanesini kullanarak ajaxlı yorum özelliği barındırıyor (sonunda bu şeye de bulaştım hayırlısıyla.) Yani, görmeye alışkın olduğumuz şu yanar döner “loading.gif”, yorum gönderirken çıkıyor :)~

Sonracığıma aranan bir şey bulunamadığında içinde kategorilerin, arşivlerin, rsslerin olduğu, doğru dürüst bir alternatif hata sayfası gösteriyor.

Sonracığıma mor renkleri her yere hakim. Yani mor rengi seven bir insan evladı bu temayı kullanmasın da ne yapsın.

Şaka ve şımarıklık bir tarafa, denedim ve yeni şeyler öğrendim. Artık daha doğru dürüst mamüller verebilirim sanırım WordPress konusunda. Sözü uzatmadan deneme linkini ve indirme adresini vereyim.

İndirme Adresi
Deneme Adresi

Bu ilk iş olduğu için böyle amatörce bir tanıtımla sunuyorum sizlere.. Zaman geçip te profesyonelleşirsem daha şakşaklı sunumlarla yeni işlerimi sizlerle paylaşırım. Yorumlarınızı bekliyorum… Umarım beğenirsiniz ve umarım tema doğru düzgün çalışır. Bu arada bildiğim bir hatası yok ve 2.3.1 uyumlu. Hata ile karşılaşırsanız mutlaka söyleyin…

Hoşunuza gittiyse bu yazılara da bir göz atın derim..

AmonhanoR

AmonhanoR yazısının devamını oku...

http://www.onurpay.com

Aykırı Mavi, Yeşil, Yavru Ağzı…

Aykırı Mavi, Yeşil, Yavru Ağzı… yazısının devamını oku...

http://www.onurpay.com

Uyumadan önce.. Biraz Daha Işık..

Uyumadan önce.. Biraz Daha Işık.. yazısının devamını oku...

http://www.onurpay.com


Bu yazı 25 Kasım 2007 Pazar günü Onur Pay tarafından yazıldı

“Türkçe WordPress Teması – Mor Converse” için 9 yorum yapılmış

  1. Alisko tarafından Kas 25, 2007 tarihinde yapılmış

    bence güzel olmuş, bencede mor sevenler kullanabilir. anasayfada önceki sayfalar var sonraki sayfalar olamıyacağı için orası yazmıyor ama ordaki resim duruyor. sağ tarafta yani. sonraki sayfalar yoksa o resimde kalkabilir.

  2. eda suner tarafından Kas 28, 2007 tarihinde yapılmış

    En sevdiğim renk mor ama sağ sol kolonlu tema arıyorum ablacım ben ya :(

  3. başak tarafından Ara 10, 2007 tarihinde yapılmış

    tebrikler bence ilk deneme için süper olmuş tepedeki converse olmasa kesin kendi bloguma uygulardım.Artık ben de öğrenmek istiyorum sıfırdan tema hazırlamayı ama biraz yoğun biraz da tembelim sanırım :)

  4. kardelen tarafından Şub 4, 2008 tarihinde yapılmış

    evet ben tamamen bir mor tutkunuyum süper olmuş bence hayattaki vazgeçilmez tek tutkum converse

  5. tuğba tarafından Şub 6, 2008 tarihinde yapılmış

    of ne diyo bu ya ben converse resimleri yazdım denyolar yazı mazı koymuşlar ::sıkıcı valla

  6. Maclord tarafından Tem 31, 2008 tarihinde yapılmış

    Ben de milli oldum. :P

  7. Converse Modelleri tarafından Oca 31, 2009 tarihinde yapılmış

    Selam Onu PAY

    Temanızı kullanıyorum. Tema için teşekkür ederim ama bir sorunumuz var yorum yapılamıyor ilgilenirseniz sevinirim ..

  8. mIRC tarafından Mar 14, 2009 tarihinde yapılmış

    Merhabalar..

    Gerekten Teman Güzel Vede Kullanışlı Başarılarının Devamını Dilerim..İyi çalışmalar..

  9. Kız Oyunu tarafından Haz 17, 2009 tarihinde yapılmış

    Teman başarılı olmuş, renk ve sayfa yerleşim planı ideal.İyi çalışmalar…

Siz ne diyorsunuz?

Valid XHTML 1.0 Transitional Valid CSS!