Sanat kimin için?

 Kemer - Aşk Yağmuru isimli Heykel Çalışması

Anadolu üzerinde çağlar boyu hüküm süren toplumların ardından, kadınlara, tanrıçalara tapınan, onların bol memeli heykellerini yapan, her daim kadın ve bereketi bütünleştiren, medeniyetine Batı'nın ve Doğu'nun imrenerek baktığı bu topraklarda bugün şehirlerden birine, hoş bir meydana dikilen kadın erkek heykelinin saçma sapan eleştirilere konu olması komik olduğu kadar da düşündürücü ve üzücü.

Kemer'de geçtiğimiz haftalarda bir parti ilçe başkanının bahsedeceğim heykelin açılışını yapmasının ardından diğer bir partinin ilçe başkanının “Kemer’in merkezine yapılan heykelin manası ve anlamı nedir? Neye hizmet ediyor? Ne amaçla yapıldı? Bundan sonraki heykelleri pozisyonu değiştirerek mi yapacaklar? Ben o heykele baktığım zaman utanıyorum. Öncelikle Türkiye’deki ve dünyadaki kadınlar böyle bir heykeli hak etmiyor. Bu heykel resmen kadın haklarına saldırıdır. Kadın haklarından başka her şeye sahip çıkan kadın derneklerine de buradan çağrıda bulunuyorum; bu konuyla ilgilensinler.” demesi bu ülkede sanatın ne için yapıldığını tekrar tekrar sorgulattı bana doğrusu. Sanat toplum için mi? Sanat sanat için mi? Sanat odun veya diğer bir deyişle yobaz için mi? Sorusu yankılanıp duruyor aklımda. Heykelin doğrusu şöyle olacaktı sanırım "uzun sakallı mor takkeli bir adam kolormatik güneş gözlüklü ve altında şalvar elinde kocaman tespih hemen arkasında 4 tane kara çarşaflı kadın ve küçük türbanlı bir kız çocuğu ve boynuna kadar düğmeleri iliklenmiş gömlek giyen bir oğlan çocuğu elinde yeşil bir bayrak üzerinde ne yazdığı belli olmayan" evet evet aynen böyle heykeller olması gerekiyor sanırım. Sanat estetiktir !! sanat kadın erkek vücudu da olur, şekli olmayan bir obje de, hatta az önce dalga geçtiğim ama şimdi düşününce öyle bir heykel bile kara mizahını vurur öyle dimağın nereye diksen. Fantazini kurarsın o heykele bakıp, hatta tahrik olursun çünkü yoksunsun bazı duygulardan görünce azıcık ucundan fışkırır içindeki bastırılmış duyguların. Ama bir sanat objesi için, hele ki kadını erkeği ve aralarındaki sevgiyi anlatan; "kadın haklarına saldırıdır" diyemeyiz bir kadının hakkını bugüne kadar temsil ettiğin güruh ne kadar savunmuştur ki? Ne kadar savunmuşsundur ki?... Dünyadaki, Türkiye'de ki kadınlar böyle bir heykeli haketmiyor diyemeyiz kendimize. Başkasının sanata bakışını nasıl bahane ederiz ki kalıplaşmış ideolojilerimize. Asıl bu kadar bastırılmış duygulara sahip kişiler olursak böyle heykeli, bırakın heykeli, sanatı, hiçbir insani hakkı haketmiyor oluruz demek isterdim özneleri değiştirip paragrafta..

Cuma namazı çıkışı heykel taşlanacakmış?!?

Üstüne basa basa söylüyorum, her yerinde Afrodit'in, Apollon'un, Kybele'nin rengarenk çırılçıplak heykellerinin olduğu bu topraklara gelip onların üstüne kendi kültürümüz dediğimiz yapıları inşa etmişiz.. Uyduruk alçı mermer tozu karışımı doksandokuz memeli tanrıça heykelini satarak geçimini kazanıyor bu ülkede bir şehir, her ne kadar müslüman olsa da kucağında İsa'sıyla Merye'min dandik polyester heykelini satarak geçiniyor, keza tahtadan atını. Yanisi bu topraklarda hüküm sürmüş medeniyetlerin suyunun suyundan yararlanıyoruz. 50 yıl sonrasını görün azıcık ta. Estetik diyebileceğiniz, sanat diyebileceğiniz yapılar inşa edin. Yapamıyorsanız yapanlara dil uzatmayın, onlara engel olmayın. Geleceğe bırakılan ne var "din ahlak elden gidiyor" haykırışlarından sızan kurumuş salyadan başka. 50 yıl sonra sanat tarihi dersinde ne gösterilecek bu ülkenin gençlerine; "biz sanattan anlamayız, bizim sanatımız müstehcendi o yüzden size başka medeniyetlerin heykellerini gösteriyoruz" mu desinler? Kimin umrunda? Anlamıyorum öküz altında buzağı hayaliyle yanıp tutuşanları, pire için yorgan yakanları... Tanıyor musunuz bilmiyorum hatta onu da pek sevmiyorsunuz biliyorum ama bu ülkeyi Türkiye yapan, bu ülke yapan biri zamanında şöyle söylemişti "Sanatsız kalmış bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir"...


Bu yazı 7 Eylül 2007 Cuma günü Onur Pay tarafından yazıldı

“Sanat kimin için?” için 24 yorum yapılmış

  1. eda suner tarafından Eyl 9, 2007 tarihinde yapılmış

    Onur muhteşem bir yazı aferin valla gurur duydum hele ki Cuma namazı çıkışı heykel taşlanacakmış?!? olayına pes diyorum yuh diyorum ya nasıl bir hale geldik aklım almıyor :(

  2. a.özge özdamar tarafından Eyl 10, 2007 tarihinde yapılmış

    “Sanatsız kalmış bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir” cümlesini duyup, bilip de bu kadar at gözlüklerine bağlı kalmak hatta at gözlüklerinin önüne bir tabaka daha geçirmeye çalışmak ve bir tabaka daha… Bu denli yoz olmak ve başkalarına bu gözlüklerden zorla takmayı istemek neyin eseri? Bu yozluk midemi bulandırıyor! Sanat insan içindir. Kadın ve erkek içindir. Toplumda baskı kurmadan kurallar koymadan, özgürce rahat bıraktığınız da bile başkalarının canını yakmayacak tek şey; sanattır. Yaratıcı bir toplum, ekonomik sorunlara da çözüm bulur, futbolda başarılı olmaya da… Sanat, Avrupa Birliğine de kapı açar, Turistlere de! OFF

  3. TugCe tarafından Eyl 11, 2007 tarihinde yapılmış

    Güzel bir yazı olmuş…Bence sorun kafalarda, çocuklara bile bakarak tahrik olan ama bunu başka şeylerle kapamaya çalışan zihniyette…Yapmadığın ve yaptığın her şey için, başkalarıyla aynı görüşte olmadığından suçlusundur…
    İşte bu yüzden hiç kimse saygı duyarak bakamıyorum ve bizim gibiler çok üzülüyor…Ama BİZ..kaç kişiyiz?ne kadarız? çoğunluğun nesiyiz?

  4. Ufuk Eskici tarafından Eyl 11, 2007 tarihinde yapılmış

    Ülkemizde mevcut iktidarla beraber yerleşmeye başlayan düşünce sisteminde bir sanat yapıtında bile çıplaklığa tahammül edilmiyor maalesef. Atatürk Türkiyesi’nde bunları yaşamak çok üzücü…

  5. gfx tarafından Eyl 12, 2007 tarihinde yapılmış

    Günaydın :D

  6. cicek tarafından Eyl 15, 2007 tarihinde yapılmış

    iyi o zaman canim sende seyinin heykelini yap evinin onune koy

  7. cicek tarafından Eyl 15, 2007 tarihinde yapılmış

    Bak hemde o zaman cocuklara daha iyi ogretirsin neyin ne oldugunu erkenden ogrenir erkenden azarlar sonra gunumuzdekiler gibi

  8. cicek tarafından Eyl 15, 2007 tarihinde yapılmış

    sanatsiz kalmis bir ulkenin hayat damarlari kopmustur demis siz de bunu vallaha nasil dicem bilmiyorum ama anlayin iste seysiz kalmis anlamissiniz butun sanatin icine etmeye baslamissiniz

  9. cicek tarafından Eyl 15, 2007 tarihinde yapılmış

    50 yil sonrasini gorun diyorsunuz ben 200 yil sonrasini bile gorebiliyorum yanlis anlamayin ben asiri dinci biri degilim ama haya duygusunu yitirmis insanlardan da olmak istemem bakin dunyanin haline sizce bu dunyayi bu hale getirenler kimler tabiki sanatkarlara birsey demiyorum ama hatta herkes soyunupda gezsin ne olacak naturel olur siz de uygun gorurseniz zaten bir o kaldi
    birde mucizeleri gostermissiniz siteinzde Allah yazan mucizeleri silin onlari bence size gore degil

  10. Onur Pay tarafından Eyl 15, 2007 tarihinde yapılmış

    5 dk da bir yorum yazmanızla ilgili olarak:
    sakinleşin. herşey geçti. tamam.. yavaşça sakinleşin derin nefes alın içinizden 10’a kadar sayın hepsi geçecek… herkes kara çarşafla gezecek. Tüm devlet kurumlarına diyanet işlerinden memurlar atanacak. Şeriat parmak kesecek canlar acımayacak. Siz sayın 10’a kadar.

    “…Herkes, düşünce kanaatlerini söz, yazı, resim veya başka yollarla tek başına veya toplu olarak açıklama ve yayma hakkına sahiptir” (26. madde)

    bakın mesela bu yasa değişecek. mesela o zaman ben de böyle yazılar yazamayacağım. Herşey geçecek. Gerekirse yeni yasa gereği hakkımda soruşturma açılıp meydanda taşlanacağım. Siz hiç sıkmayın canınızı. İranla görüşmeler sürüyor. Anayasamızı onları örnek alarak değiştireceğiz biz siz üzülmeyin. Herkese zorla haya duygusu tekrar aşılanacak. Sanat okullarında islam tasavvufu öğretilecek. Minyatür sanatı, ebru sanatı vs. evrensel sanatlar haline getirelecek. Neymiş heykel vs. put onlar put. hepsi yıkılacak. Tüm heykeller kaldırılacak meydanlardan. Plajlar kapatılacak. İnsanlar denize girmeyecek. Küçükler azmasın diye caddede el ele dolaşılmayacak vs..

    Vermeye çalıştığınız mesajla ilgili olarak:
    Neymişiz aşırı dinci değilmişiz. Değiliz. Biz sadece at gözlüğü trendini hoplatmaya çalışan holigan ruhlu aşırı duygusal haya koruyucularıymışız. Keşke herkes çıplak olsaydı bugüne kadar. En azından böyle sizin sakındığınız “aman çocuklarımız azacak” korkusunu yaşamazdınız. Sıradanlaşan herşey çekiciliğini ve uyarıcılığını kaybeder önermesi.. Siz ne derseniz diyin. Ben biraz daha kültürlü, akıllı, çağdaş, yenilikçi, açık fikirli, zeki, düşünen, yaratıcı vs. vs. bir toplumun arasında yaşamak istiyorum. Heykellere kıyafet giydiren, mayo reklamlarını reklam panolarından kaldıran tek korkusu aman din ahlak elden gidiyor diyen bir toplumun değil. Konu cinsel sapkınlıklarsa şayet bunu heykelleri kaldırarak sağlayamazsınız. İlk öğretimden itibaren çocuğa cinsel eğitim verirsiniz. Çocuk cinsellikten bahsettiğinde veya ilk kez böyle birşeyle karşılaştığında çocuğa “aman günah, cehenneme gidersin, yasak vs.” dediğiniz zaman bir engelleme getirmiş olmazsınız sadece bu yolla çocuğun içindeki merak duygusunu körüklersiniz. Yasaklar, engellemeler, üstünü örtmeler asla çözüm olamazlar!!! Eğer bir ahlak sorunu varsa bunu eğitimle halledersiniz yasaklar getirerek değil.

    Son cümlenizle ilgili olarak:
    Bu benim takdirimde olan birşey. Okuyup okumamak sizin yapmakla sınırlı olduğunuz şey.. Sınırı zorlayıp yorum yapabilirsiniz en fazla, ama size izin verecek yorumunuzu yayınlamanıza izin verecek yorumunuza cevap verecek ve size tekrar söz hakkı tanıyacak olan benim. Neymiş özetle “Ben istediğimi yazarım siz istediğinizi okursunuz”

  11. KAPLANPENCE tarafından Eyl 17, 2007 tarihinde yapılmış

    bu yaziıya yapılacak fazla bir yorum yok bence cünkü siz medeniyet icin eslerinizi degistiren bir grupsunuz. arkadasım medeniyet sehir ortasına cıplak heykel dikmekle gazete bayilerinde porno albüm satmakla olmaz bizim atalarımızın heykellerini dikmek varken nedir bu resil sey. iyi bende sanatkarım o zaman coraplarımı yıkıyorum hemde belli bir koordinasyonla neden birileri benim heykelimi dikmiyor daaaaa. dasi var onca harikalar onca doga güzellikleri onca ögretici onca muhtesem tarihsel kisilikler onca yaslı ve bu vatan icin cilesini cekmis ninelerimiz dedelerimiz dururken resmen bakın resmen diyorum cinsel anlamada gelebilecek bir heykel dikiyor. Arkadasım aklını basına al bes yasındaki bir cocuk anlamaz senin örümcek kafandaki sanatı onu görür görmez aaa bak baba ne yapıyorlar der ne diyeceksin cocuguna kızım sanatmı yarın öbür gün o cocuk sevismeyi sanat olarak görecek. sen hic okumadın heralde gazete dergi amerika ve diger medeniyet budalası ülkeler senin gibi örümcek kafalı kisilerden bahsediyor kardes kardesle bilmeden beraber oluyor onları da yazın. ama dogru sizin icin medeniyet ilericilik ve herne haltsa onun icin oda normal degilmi. sen ac o resmi eger cocugun varsa sor evladım bu resimden ne anladın de yası 7 yi gecmesin ki o heykelin önünden günde binlerce 7 yasını gecmemis cocuk geciyordur. sizlere sadece medeniyseniz kendinize medenisiniz ben utanıyorum cocugum sordugu zaman baba bu nedir deyince ama sizde ne yüz kalmıs ne astar bana dincimi diyeceksiniz simdi öyle diyecekseniz dinciyim ama sizin gibiler yüzünden battı bu ülke sizin gibiler yüzünden o isa resmi satanla bu hale geldi medeniyet diye diye yoksun kaldınız insanlıktan SIZE INSAN DEMEYE BILE DILIM VARMIYOR

  12. KAPLANPENCE tarafından Eyl 17, 2007 tarihinde yapılmış

    Vvatandan demissin ki okuyup okumamak sizin elinizde ve istersem silerim istersem yayınlarım dogrumu. dogru neden isteyen istedigi gibi giyinemiyor kara carsafı elestiriyorsunuz kara carsafı kücümsüyor o zaman oda istedigi gibi giyer size ne ayrıca siz diyorsunuz ki herkes özgürdür neden esarp baglayan özgür degil üniversitenin kapısından kovuluyor neden sakallı kisi direkt dinci diye tanımalnıyor sakalımı batıyor müslüman olasımı size sunu söyleyeyim siz bence hıristiyan asıllı kisilersiniz yada ermeni size destek verenlerde hayattan kendini tatmin edememis bırakın normalde hergece biriyle olmayı sitelere girip profil olusturan kisiler degisiklik arıyorum varmısın hesabı. tabi yaaa haram helali ögretmek isinize tas koyacak bacak omza yapmanızı engelleyecek yada evlimisin kocanla mutlumusun sorusunu sormanızı engelleyecek bırakın medeniyete sarılmayı asrın sapıkları bırakın sanata sarılmayı sex düskünleri bırakında dahada batmayın medeniyet türban demek degil sanat carsaf degil dilinize dolamıssınız bunları baska cıkar yolunuz yok cünkü sanata sarılarak icinizdeki egoları tatmin etmenizi saglayan seyleri destekliyorsunuz cocugu egitecekmissin falan filan bes yasındaki bir cocuk sokak ortasında gögüslerine yapısmıs birini görsün sende medeniyet de böyle yapacaksın kızım yasın geldiginde öylemi ne ögretmesi bırakın bunları egolarınızı tatmin edecek seyleri destekliyoruz deyin alnınızdan öpeyim o kadar bile cesaretiniz yok nenemin basındaki basörtüye bu vatanın evlatlarıyla karsı cıkıyorsunuz ogul mecbur kalıyor be yeri geldiginde bir fotograf icin annesine anne basındaki örtüyü cıkar demeye bu nasıl özgürlük nasıl medeniyet nasıl bir herkes istedigini yapar anlayısı EGOLARINIZI VE CINSEL ISTEKLERINIZI ENGELLEYECEK HER ANLAYIS SIZIN ICIN MEDENIYET VE SANAT DISI

  13. KAPLANPENCE tarafından Eyl 17, 2007 tarihinde yapılmış

    CICEK sana destek veriyorum ve katılıyorum eline koluna saglık CICEK
    SANAT SIZIN EGOLARINIZ DEGIL ve.

  14. Onur Pay tarafından Eyl 17, 2007 tarihinde yapılmış

    Öncelikle herhangi siyasi yada etnik bir grubun taraftarı veya savunucusu olmadığımı belirtmek isterim. Türk olduğumu söyleme gereği hissetmiyorum. Kendimi Türkçe ifade edebiliyorsam, bu topraklar üzerinde yaşıyorsam bu ülkeyi bu ülke yapan Atatürk’ün sözlerine sadık kalarak onun kurduğu TÜRKİYE CUMHURİYETİ kavramını, DEMOKRASİ, LAİKLİK ve diğer ilkelerini korumaya çalışıyorsam ne mutlu ki Türk oğlu Türküm. Müslüman olarak büyüyüp yetiştirildiğmi söylemem de de sakınca yok. Yani ermeni hristyan yada destekçisi gibi yakıştırmalarınızı hoş karşılamıyorum. Sonrasında özellkikle baş örtüsü, eşarp konusunda özellikle türban kelimesini kullanmadığınız ortada. Yani sorun olarak görülen eşarp yada başörtüsü değildir. Bariz siyasete alet edilmeye çalışılan Türbandır. Ben rahatsız olmuyor muyum? Hergün üniversitede türban üstüne peruk takanlardan, kapı girişinde durdurulup türban kontrolü yapılmasından ben de hoşnut değilim. Bu konu fazlasıyla tartışmaya açık ve yıllardır tartışılıyor bu konuda fikir beyan etmek istemiyorum. Ancak kara çaraf ve fotoğraf çekilirken başın açılması konusunun ise siyasetle bir ilgisi olmadığını bilmenizi isterim. Ortaçağ Fransa ve İngilteresinde bir dönem insanlar temizlik ihtiyaçlarını tam yerine getiremedikleri için yüzlerine makyaj yaparak, peruk veya maske takarak çoğu zaman dışarı çıkarlardı. Aynı dönemde maskeli, makyajlı, peruklu kişilerin suç işlemesi artınca onları kullanma yasağı getirildi. Saçlar ve yüzün tam görünmesi belirleyici bir özelliktir. Fotoğraf çekilirken saçların açık olması herhangi bir aksesuar kullanılmaması tamamen teşhis amaçlıdır. Kaldı ki kara çarşafların ardında kimler olmasın.
    Ataların heykelleri, düşünürlerin heykelleri vs. konusunda çok sayın yetkililer sadece ahlak bekçiliği yaptıkları için böyle şeyleri düşünmüyorlar. Onların sadece yasaklamaya yıkmaya örtmeye aklı eriyor. Yanisi Sultan Süleyman’ın heykelinin dikilmemesinin sebebi ben değilim. Sanat anlayışı olmayan o kişilerin ne yazık ki suçu bu. Yoksa bir heykeltraşa Fatih Sultan Mehmet heykeli, Koca Yusuf heykeli, Sütçü İmam heykeli yapar mısın şehir meydanına dikeceğiz dediğinizde yapmayacak mı? Bunu demeyi akıl edemeyenlerin suçu bu. Başkası akıl etmiş ve bir sanatçının yaptığı bir çalışmayı şehir meydanına dikmiş yapabileceğini yapması gerekeni yapmış. Bir diğerinin gelip hayır o çıplak vs. diyip bozması insanları galeyana getirmesi rahatsız edici olan. Eğitim doğru verildiği taktirde cinsel sapkınlıklara meydan kalmayacağı ortadadır. Ayrıca sevişmek neden sanat olmasın ki? Dünyadaki tüm canlıların eşleri birbirine güzel görünecek şekilde yaratılmıştır. Güzel olan estetik olan herşey sanatın içindedir. Karşı cinsle olan ilişki de aşk ta gayet sanatsal öğeler taşır. Ancak bunu cinsel sapkınlık olarak görmek yanlıştır. Eğitimden bahsediyorum evet. Gazete bayilerinde porno albümü sattıranların, televizyonlarda sizin beş yaşındaki çocuğunuzun öyle düşünmesine neden olacak televizyon programlarına izin verenlerin de eğitimi gerekli ne yazık ki. Egolar konusunda ise evet benim egolarımı tatmin edecek düşünceleri destekliyorum tabi ki. Etrafıma baktığımda karanlık, herkesin başını öne eğip dizi dizi dizilip yürüdüğü, tek konuşulan konunun ahiret, cennet, cehennem karanlık bir çevre görmek hoşuma gitmez açıkçası. İnsanın yaşadığını hissetmesi için güzelliklere ihtiyacı var estetik objelere ihtiyacı var onu mutlu edecek hoşluk verecek güzelliklere ihtiyacı var. Şehrin ortasına dikilmiş bir kadın bir erkek heykeli, kadını kollarına almış bir erkek heykeli görmek evet egomu tatmin ediyor. Ama cinsel sapkınlıktan değil ki?!? Daha önce de söylemeye çalıştığım buydu. Herşeyi ahlak karşıtı olarak görmeye alışmış, kalıplaşmış düşüncelere sahip kişilerin herşeye bir kılıf uydurup savundukları siyasi ideolojileri adına kötülemeleri, günah diye nitelendirmeleri, ahlak dışı diye nitelendirmeleri rahatsız edici. Ama vatandaş saf ne yazık ki, ayrıca Türbanla başörtüsünü bir sanıyor, o siyasi kişi heykeli kullanarak, dini ahlakı kullanarak prim yapmaya çalışırken o saf halk o kişiyi yol gösterici seçiyor çünkü onun gibi düşünüyor. Halbuki o saf halk daha önceden eğitimli olsaydı zaten böyle bir heykelin sorunlu olabileceğini düşünmeyecekti, 5 yaşındaki kızım böyle birşey görünce bana ne sorar diye düşünmeyecekti. Çünkü 5 yaşındaki kızı da böyle bir soru sormayacaktı veya böyle bir soru sorduğunda cevap verebilecek yetkinlikte olacaktı o baba. Üzgünüm ama sorun kafada kafalar doğru dürüst doldurulmuş olsaydı bugüne kadar eminim birçok tartışmaya gerek bile kalmayacaktı. Yönetim altında tutabilmek adına kontrol edebilmek adına bugüne kadar yapılmayan kalmadı. Tekrar tekrar belirtmek istiyorum şehitlerden, atalardan, ninelerden dem vurmanıza gerek yoktu onların konuyla ilgisi yok ne yazık ki. İstek ve arzuları engelleme konusunda ise merak etmeyin böyle duyguları insanlar rahatlıkla yaşıyor zaten. Ben de dahil toplumun büyük çoğunluğunun ahlak dışı olarak nitelendireceği davranışlar çok serbest bir şekilde, gizli de olsa yaşanıyor sizin okuduğunuz gördüğünüz haberlerin yanında internette uzun süre geçiren çoğu insan bazı olaylara tanıklık edebiliyor yine benim ve toplumun büyük çoğunluğunun ahlak dışı olarak kabul ettiği davranışlara. Eğitim gerektiği gibi verilmiş olursa, insanlara daha özgür olduğu hissetirilirse o insanların neden sapkınlıklara ihtiyacı kalsın ki. İstediğimi yazarım konusunda çiçek takma isimli kişinin “birde mucizeleri gostermissiniz siteinzde Allah yazan mucizeleri silin onlari bence size gore degil” sözü üzerineydi. Yapılan kötü ithamlara cevap vermek en doğal hakkım olduğunu düşünüyorum. Son birkaç şey daha; Hristiyan veya Ermeni yakıştırmanız rahatsız etti. Öyle olmaktan rahatsız olacağımdan değil, sapkınlık gibi böyle kötü davranışlarla bu sıfatları birleştirip bana yakıştırmaya çalışmanız beni rahatsız etti. Eğer Hristiyan veya Ermeni asıllı olsaydım yada öyle bir kesimden destek görseydim bunu belirtmekte sakınca görmezdim. Ancak ne mutlu ki Türküm ve Müslümanım. Daha fazla konuşmak isterim ama tartışmanın gereksiz uzamasını istemiyorum. Tek karşı olduğum aşırı saplantılı, siyaseti, dini, sömürüyü bir arada kullanıp insanları yönetmeye çalışanlar ve onların, bilinçsizce dalkavukluk eden yandaşlarıdır. O hükümet bu hükümet kavgasında değilim, o siyaset bu siyaset arayışında da değilim ancak şunu biliyorum ki en azından önceki dönemlerde diyanet işlerinden diğer birimlere yapılan geçişler 50-100 ü geçmezken son dönemde sayı onbinler mertebesindedir. Bu Laiklik kavramı adına ciddi bir tehlikedir. Sabit fikirli kişilerin beni yönetmesini ve çevremde sabit fikirli kişilerin nefes almasını haz etmiyorum ve haz etmediğimi söylüyorum ve yine bu sabit fikirli kişilerin o sabit fikirlerini zorla empoze etmeye çalışmalarını istemiyorum. Yanisi, sizin annenizin başörtüsüne, kızkardeşinizin eşarbına, ülke için canını feda eden yüzbinlerce kişiye, atalara kimsenin dil uzattığı, el uzattığı yok onların heykelleri dikilmesin diye çabalayan da yok… Umarım anlatabildim söylemek istediklerimi. Medeniyet sabit düşünceler ve tabulardan sıyrıldıkça özgün bir kimliğe kavuşunca kazanılacak bir olgudur…

  15. cicek tarafından Eyl 21, 2007 tarihinde yapılmış

    salaklar gibi yasadiklarinida bilirsiniz eger gercekten bir muslumansaniz dini yasayin yada yasamayin fark etmez bizim insanlarimizdan korkmayin sizi somureceklerden korkun, benim irkima universite kapilarinikapatanlardan korkun cunku onlarrrrrrr bizim cahil kalmamiza neden oldularve cahil bir toplum tabiki daha kolay somurulur, kendileri tahitida havaide gezerlerken benim irkima bir ekmegi muhtac ettiler ve gordugunuz gibi sizinle benim gibi iki insani toplumu birbirine dinkarmasasasi yapip dusman ediyorlar

  16. ciiyuww tarafından Eyl 26, 2007 tarihinde yapılmış

    vay be diyorum sadece… biz ve siz olmuşuz aynı ülkenin topraklarında yaşarken… nasıl da görünüyor iki kocaman gruba ayrıldığımız bu yazı ve yorumlarda… ilkokuldan hatırlıyorum Atatürkçü bir öğretmenimiz vardı heralde hayal meyal aklımda kalsa da “dış güçler ülkemizi bölmeye çalışıyor sağ-sol, o- bu derken, birbirinizden ayrılmayın kafanızı karıştırmalarına izin vermeyin” gibi bir şey demişti…
    burda kimsenin kafası karışık değil belli karar çoktan verilmiş, ama bi hoşgörü eksikliği var, bir anlayışsızlık var ortada…
    insana kendi düşüncesine ters düşen bir düşünceyi kabul ettirmenin dünyanın en zor işi olduğunun ben de farkındayım… ama nasıl bu kadar ters düşüncelere sahip olduk nasıl bu kadar bölündük anlayamıyorum…

  17. ciiyuww tarafından Eyl 26, 2007 tarihinde yapılmış

    vay be diyorum sadece… biz ve siz olmuşuz aynı ülkenin topraklarında yaşarken… nasıl da görünüyor iki kocaman gruba ayrıldığımız bu yazı ve yorumlarda… ilkokuldan hatırlıyorum Atatürkçü bir öğretmenimiz vardı heralde hayal meyal aklımda kalsa da “dış güçler ülkemizi bölmeye çalışıyor sağ-sol, o- bu derken, birbirinizden ayrılmayın kafanızı karıştırmalarına izin vermeyin” gibi bir şey demişti…
    burda kimsenin kafası karışık değil belli karar çoktan verilmiş, ama bi hoşgörü eksikliği var, bir anlayışsızlık var ortada…
    insana kendi düşüncesine ters düşen bir düşünceyi kabul ettirmenin dünyanın en zor işi olduğunun ben de farkındayım… ama nasıl bu kadar ters düşüncelere sahip olduk, nasıl bölündük anlayamıyorum…

  18. kadir tarafından Eki 4, 2007 tarihinde yapılmış

    onur yazdıkların süper valla,özelliklede zararlı site konusunda olan,bende yeni blog olusturdum bu konuda acemi sayılırım ama senin siteni örnek aldıgımı soylemeden gecemicem.ayrıca zararlı site konusunu bende yayımlayabilir miyim eger bi sakıncası yoksa….:)

  19. BekirJem tarafından Ara 1, 2007 tarihinde yapılmış

    Yorum geç oldu ancak yine de söylemekte fayda var..

    Sanat demek şehrin ortasına çocuklarımızın veya büyüklerimizin önünde yapamadığımız bir davranısın heykelini yapmak değildir.

    Sanat insanların düşüncelerini ve yaşadıklarını yansıtır. Eğer sen ben heykeldeki yaşam biçimini benimsedim, annemin, babamım veya saygı duyduğum bir büyüğümün yanında bunu rahatça yaşayabilirim diyorsun demektir. Bu davranış da bırak bizim kültürümüzü hiç bir kültürde bulamayacağın bir davranıştır.

    “Sanatsız kalmış bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir” gibi altın bir cümleyi de bu konuyla ilişkilendirmen yersiz. Sonuçta zaten biz o heykelin sanat olup olmadığını tartışıyoruz. Eğer ona sanat denirse benim küçük kardeşim onu gördüğünde o kültürle yetişecekse o zaman birilerinin damarı kopar.

    Kendi kültür ve geleneklerimiz varken neden başkaları gibi yaşamaya çalışırız ki??

  20. derel tarafından Ara 5, 2007 tarihinde yapılmış

    sanat hem önemli hemde önemli deil bunu acıklamak çok büyük yollara sebep olacak fasla tartısmayalım atatürkü dinledik ona uycas mecbur nese bn bu konuda bişe demek istemiom herkesin görüşü farklıdır bnce bnm görüşümde bölee byyyy

  21. kircicegi tarafından Ara 8, 2007 tarihinde yapılmış

    Bekir beye katiliyorum Lutfen biraz daha dusunun, bizim ve bizim kulturumuzun baska hic bir kulturde olmayan guzelliklerini mahvetmeyelim
    saygi sevgi

  22. kircicegi tarafından Ara 8, 2007 tarihinde yapılmış

    hadi oyle olsun

  23. kircicegi tarafından Ara 8, 2007 tarihinde yapılmış

    sizide anlamadim isinize gelen yerleri yayinliyor isinize gelmeyenleri siliyorsunuz

  24. ali tarafından Ara 15, 2008 tarihinde yapılmış

    Medeniyet dediğin açmaksa bedeni, desene hayvanlar bizden daha medeni. . .

    fazla söze gerek yok!

Siz ne diyorsunuz?

Valid XHTML 1.0 Transitional Valid CSS!